رایان ماشین افراز هگمتان
Rayanmachine.com

دستگاه تراش سی ان سی TL42L

دستگاه های تراش cnc به دو گروه بستر تخت (flat bed) و بستر مورب (slant bed) تقسیم می گردند.

در بستر مورب ،ریل ها نسبت به سطح زمین دارای زاویه ای میباشد که بر اساس تفکر و طراحی سازنده انتخاب میگردد این زاویه می تواند 35 ، 45 ، 65 بیشتر و یا کمتر باشد. قرار گیری تارت و حرکت محور Z در ماشین های بستر مورب فضای بیشتری را برای تجهیز تارت بزرگتر با انبار ابزار بیشتر ، فراهم مینماید. در ضمن در این نوع ماشین های تراش نحوه براده برداری بر اساس گرانش زمین به سبکی است که سفاله (تراشه) به راحتی تخلیه میگردد و حجم حداکثری تولید را میسر مینماید. در حالیکه در موارد بستر تخت مانند نمونه های سنتی تخلیه سفاله به خوبی ماشین های بستر مورب انجام نمیگردد.

یکی از نکات مهم طراحی همه ماشین آلات cnc ارگونومی میباشد بدین ترتیب که دسترسی راحت اپراتور به تمامی اجزای ماشین برای لود و آن-لود کردن قطعه میباشد که در ماشین های تراش بستر مورب این مزیت به چشم میخورد. در سری ماشین های بستر مورب سرعت چرخش اسپیندل به دلیل استفاده از سروو موتور بالاتر و نزدیک به دو برابر در مقایسه با بستر تخت میباشد. بیان این نکته ضروری است که تراش های بستر مورب بسیار user friend میباشند در حالیکه استفاده از تراش های ریل تخت نیاز به یک اپراتور ماهر و با تجربه دارد.

در تولید قطعات سنگین و با تیراژ تولید پایین تر ، بهتر است از دستگاه های با بستر تخت و در موارد سبکتر و با تیراژ بالاتر از سری ماشین های با بستر مورب استفاده نمود.

مطالب مرتبط

اسپیندل در دستگاه سی ان سی بررسی 4 نوع اسپیندل

نقش اسپيندل به عنوان قلب تپنده ماشين هاي سنتر اسپیندل يكي از اجزای اصلی ماشین...

کنترلر CNC انواع آن و 3 برند مطرح تولید کننده کنترلر

کنترلر CNC مغز متفکر پشت دستگاه‌های تراش و فرز CNC هستند. این کنترلرها دستورالعمل‌های برنامه‌ریزی...

انواع دستگاه فرز CNC

انواع دستگاه فرز CNC ، به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارها در صنایع تولیدی، نقش...

تاریخچه دستگاه فرز CNC

اهمیت دستگاه‌ های فرز سی ان سی در تاریخ در این مقاله به تاریخچه دستگاه...
مشاوره خرید

مشاوره خرید دستگاه های سی ان سی فرز و تراش ، کارشناسان رایان ماشین آماده پاسخگویی و راهنمایی شما می باشند